مقالات

50 نمونه جذاب و خلاقانه از پیام های پوش نوتیفیکیشن

50 نمونه جذاب و خلاقانه از پیام های پوش نوتیفیکیشن

بهتر است قبل از دیدن نمونه متن های خلاقانه در این زمینه، یک توضیح کلی درباره‌ی پوش نوتیفیکیشن بدهیم ، تا بیشتر با این موضوع آشنا شویم .

پوش نوتیفیکیشن Push Notification چیست؟

پوش نوتیفیکیشن یا اعلان فوری، یک روش ارسال پیام به کاربران وب‌سایت یا اپلیکیشن است که بدون نیاز به داشتن شماره تلفن یا ایمیل کاربر، انجام می‌شود. پوش نوتیفیکیشن می‌تواند شامل عنوان، متن، تصویر و لینکی باشد که با کلیک روی آن، کاربر به صفحه مورد نظر هدایت می‌شود.

مزایای استفاده از پوش نوتیفیکیشن:

– افزایش بازدید و ماندگاری کاربران در وب‌سایت یا اپلیکیشن
– افزایش تعامل و وفاداری کاربران به وب‌سایت یا اپلیکیشن
– افزایش فروش و درآمد وب‌سایت یا اپلیکیشن
– ارسال پیام‌های هدفمند و شخصی‌سازی شده به کاربران بر اساس رفتار و علاقه‌مندی‌های آن‌ها
– ارسال پیام‌های زمان‌بندی شده و مناسب با ساعت و موقعیت جغرافیایی کاربران
– ارسال پیام‌های اطلاع‌رسانی، تشویقی، تخفیفی، آموزشی و غیره به کاربران
– ارسال پیام‌های متنوع و جذاب با استفاده از تصویر، صدا، ویدیو و غیره
– ارسال پیام‌های سازگار با انواع مرورگرها، سیستم‌عامل‌ها و دستگاه‌های مختلف

انواع پوش نوتیفیکیشن ها:

پوش نوتیفیکیشن وب دسکتاپ: این نوع پوش نوتیفیکیشن برای کاربرانی است که از رایانه‌های شخصی یا لپ‌تاپ استفاده می‌کنند. این پوش نوتیفیکیشن در گوشه پایین سمت راست صفحه نمایش ظاهر می‌شود و می‌تواند حتی زمانی که کاربر مرورگر را بسته باشد، ارسال شود. برای این که کاربر این نوع پوش نوتیفیکیشن را دریافت کند، باید در اولین بازدید از وب‌سایت، اجازه دریافت آن را بدهد.
پوش نوتیفیکیشن وب موبایل: این نوع پوش نوتیفیکیشن برای کاربرانی است که از تلفن همراه یا تبلت استفاده می‌کنند. این پوش نوتیفیکیشن در نوار اعلان‌های گوشی یا تبلت ظاهر می‌شود و می‌تواند حتی زمانی که کاربر مرورگر را بسته باشد، ارسال شود. برای این که کاربر این نوع پوش نوتیفیکیشن را دریافت کند، باید در اولین بازدید از وب‌سایت، اجازه دریافت آن را بدهد.
پوش نوتیفیکیشن اپلیکیشن‌های موبایل: این نوع پوش نوتیفیکیشن برای کاربرانی است که از اپلیکیشن‌های موبایل استفاده می‌کنند. این پوش نوتیفیکیشن در نوار اعلان‌های گوشی یا تبلت ظاهر می‌شود و می‌تواند حتی زمانی که کاربر اپلیکیشن را بسته باشد، ارسال شود. برای این که کاربر این نوع پوش نوتیفیکیشن را دریافت کند، باید اپلیکیشن را دانلود و نصب کرده و اجازه دریافت آن را بدهد.
پوش نوتیفیکیشن ساعت‌های هوشمند: این نوع پوش نوتیفیکیشن برای کاربرانی است که از ساعت های هوشمند مثل اپل واچ یا سامسونگ گیر استفاده می‌کنند. این پوش نوتیفیکیشن در صفحه نمایش ساعت هوشمند ظاهر می‌شود و می‌تواند حتی زمانی که کاربر گوشی یا تبلت را بسته باشد، ارسال شود. برای این که کاربر این نوع پوش نوتیفیکیشن را دریافت کند، باید ساعت هوشمند را با گوشی یا تبلت خود همگام‌سازی کرده و اجازه دریافت آن را بدهد.

چگونه باید پوش نوتیفیکیشن مؤثرتری ایجاد کنیم؟

اگر قرار است از این روش برای تبلیغات استفاده کنید، نکاتی وجود دارد که باعث می‌شود تبلیغات شما مؤثرتر باشد و بتوانید از حداکثر پتانسیل ویژگی پوش نوتیفیکیشن روی گوشی‌ها و کامپیوترهای کاربران استفاده کنید.
۱. زمان درستی را انتخاب کنید
بسیار مهم است که شما در چه زمانی قرار است نوتیفیکیشن‌های تبلیغاتی را برای کاربران ارسال کنید. نباید از اعتماد کاربرانی که اجازه‌ی ارسال پوش نوتیفیکیشن به شما را داده‌اند سوء استفاده کنید، بلکه با ارسال به موقع تبلیغات، آن‌ها را راضی نگه دارید. روز و ساعت ارسال نوتیفیکیشن‌ها کاملاً بستگی به سلیقه و نیازهای مخاطبان شما دارد.
۲. در تبلیغات زیاده‌روی نکنید
هیچ‌کس دوست ندارد در طول روز بارها و بارها روی گوشی یا کامپیوتر خودش نوتیفیکیشن دریافت کند. این کار باعث دور شدن کاربران از شما خواهد شد. وقتی تبلیغات از حد خودش بگذرد، برندسازی منفی شروع خواهد شد و در نتیجه، رضایت کاربران را از دست خواهید داد.
۳. از کمترین‌ها، بهترین استفاده را ببرید
شما برای ارسال نوتیفیکیشن‌ها با محدودیت در تعداد کلمات و ابعاد تصاویر روبرو هستید. بنابراین باید تا حد امکان با کوچک‌ترین تصویر و کوتاه‌ترین متن بتوانید تبلیغات مؤثری را انجام دهید. گروه تبلیغات دیجیتال دیما، با مشاوره‌ی رایگان شما را در انتخاب بهترین پیام تبلیغاتی در جهت بهینه‌سازی حداکثری کمپین همراهی می‌کند.
۴. به یک بار ارسال پوش نوتیفیکیشن قانع نشوید
اگر در اولین تجربه‌ی ارسال این نوع تبلیغات موفق نبودید، نباید ناامید شوید. باید با آزمون و خطا، مشکلاتی که متن و تصویر تبلیغاتی شما داشته را پیدا کنید و آن را بهبود ببخشید.


حال که با ویژگی‌ها و مزیت‌های پوش نوتیفیکیشن آشنا شدید بهتر است با هم نمونه‌هایی از پوش نوتیفیکیشن‌های خلاقانه را ببینیم:

1. هورا! به‌روزرسانی جدید آمد! اینجاست که تغییرات جادویی رخ می‌دهد
2. قابلیت جدید در دسترس شماست! بیا و چکش کن
3. هدیه‌ای برای شما! برنامه را باز کنید و از جایزه خود لذت ببرید.
4. تازه ‌ترین ویژگی هم‌اکنون در دسترس است برای آشنایی بیشتر کلیک کنید.
5. یادآوری! مهلت تسویه حساب شما به اتمام رسیده است. لطفاً فوراً اقدام کنید
6. هشدار! فعالیت غیرمعمول در حساب شما! لطفاً فوراً اعمال امنیتی انجام دهید
7. ربات‌ها آمده‌اند! از توانایی‌های جدید ربات ما بهره‌مند شوید
8. فرصت شگفت‌انگیز! فرصت شغلی جدید منتظر شماست. رزومه خود را بروز کنید
9. ویدئوی جدید! برنامه را باز کنید و آن را ببینید
10. پارکینگ برنامه‌هات قدیمی شده! زمان به‌روزرسانی برنامه هاست
11. یادآوری! امروز مهلت پرداخت قبض هاست. جلوگیری از قطع خدمات
12. منوی جدید دررستوران ما فعال شده! سریع بیا و تازه‌ها را بچش
13. آهنگ جدید منتشر شده! برنامه را باز کنید و لذت ببرید
14. سفر به مقصد جدید! نقشه برنامه را بروز کنید و ماجراجویی را شروع کنید
15. اطلاعیه مهم: تغییر در شرایط و ضوابط. لطفاً مطالعه کنید
16. ترفندهای جدید برنامه! راهنمای جدید ما را بررسی کنید
17. تبریک! شما برنده جایزه ویژه هفته شدید. جایزه‌تان در انتظارتان است
18. عکس‌های جدید در گالری شهر شما! منتظر چشم‌هایتان هستند
19. تجربه‌ی جدید با اضافه شدن ویژگی بی‌نظیر! آن را امتحان کنید
20. اپلیکیشن محبوب شما به‌روز شده و با امکانات جدید در دسترس است
21. سفر به جهان دیجیتال! وبسایت ما را با نسخه جدید ببینید
22. اطلاعیه: رکورد جدید قیمت دوچرخه‌
23. تازه‌ها و اخبار کتاب: جلد جدید منتشر شد. شروع به خواندن کنید
24. هنر جدید در شهر شما! به نمایشگاه هنری سر بزنید
25. جلسه مهم فراموش نشود! الان زمانش است


26. ضربه بزنید و راهنمای مراقبت از گل‌هایتان را بخوانید
27. آگهی جدید! فرصت طلایی برای خرید با تخفیف فوق‌العاده
28. بازی تازه منتشر شد! از چالش‌ها و ماجراجویی‌های جدید لذت ببرید
29. زمانی برای استراحت! یک دوره مدیتیشن رایگان برای شما فعال شد
30. پرواز جدید آماده است! نسخه به‌روزرسانی شده برنامه را دانلود کنید
31. دستور غذای جدید در اپلیکیشن آشپزی! آن را امتحان کنید و به دنیای طعم‌ها سفر کنید
32. زمان دقیقی برای جلسه غیرحضوری شما. لطفاً به موقع حضور داشته باشید
33. هفته هنری آغاز شد! نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های هنری را جستجو کنید
34. پروژه‌ی جدید شما آماده شده! شروع به کار کنید و خلاقیت خود را به اشتراک بگذارید
35. زمانی برای خواب! یک زنگ یادآوری برای تشویق به خواب به موقع
36. امروز آسمان صاف است. آماده به‌روزرسانی لباس‌هایتان باشید
37. پادکست جدید منتشر شد! مصاحبه با مهمان ویژه را گوش کنید
38. آمار جدید شما: بهبود قابل توجه در عملکرد شما. تبریک
39. دوره آموزشی‌تان فراموش نشود. همین امروز شروع کنید
40. اپلیکیشن حمل‌ونقل: تازه‌های رانندگی در شهر شما. امروز آپدیت کنید
41. آموزش جدید در دسترس! مهارت‌های خود را به روز کنید
42. مطالب جدید در وبلاگ ما منتشر شد. امروز مطالعه کنید
43. خلاصه‌ای از اخبار روز: همین الان از آخرین وقایع جهان مطلع شوید
44. پلی‌لیست موسیقی جدید برای شما! گوش دهید و لذت ببرید
45. تازه‌ترین به‌روزرسانی نسخه موبایل: امکانات جدید در دسترس شماست
46. مقاله‌ی جدید سایت …. منتشر شد. مقاله را بخوانید و دیدگاهتان را با ما به اشتراک بگذارید
47. گزارش ماهانه: بررسی عملکرد و مشاهده پیشرفت‌های ورزشی خود
48. آخرین تخفیف‌های بستنی: به مغازه …. بروید و با تخفیف بستنی بخرید
49. پیشنهاد ویژه: به صفحه‌ی محصولات با تخفیف ویژه‌ سر بزنید
50. اخبار خانه و مسکن: نکات جدید برای بهبود دکوراسیون خانه‌ی شما

سخن آخر

پوش نوتیفیکیشن‌ها، از مهم‌ترین ابزار بازاریابی دیجیتال به شمار می‌روند که این روزها اغلب کسب‌ وکارها از آن استفاده می‌کنند.
شاید در ابتدا اینطور به نظر برسد که پوش نوتیفیکیشن‌ها تنها مختص به اپلیکیشن‌های تلفن هوشمند است، اما باید بدانید که سرویس‌های ارائه دهنده پوش نوتیفیکیشن‌ها این امکان را فراهم کرده اند که شما بتوانید برای وب‌سایت خود نیز پوش نوتیفیکیشن طراحی کنید و به وسیله مرورگر به کاربر نمایش دهید.
استفاده از پوش نوتیفیکیشن‌ها مزیت‌های زیادی نسبت به ایمیل مارکتینگ و بازاریابی پیامکی دارد. ارسال پوش نوتیفیکیشن هزینه کمتری نیاز دارد و نرخ باز شدن آن نسبت به پیامک و ایمیل بسیار بیشتر است.
هنگام ارسال پوش نوتیفیکیشن باید این نکته را در نظر بگیرید که تعداد پوش نوتیفیکیشن‌های ارسالی شما از حد متعادل خارج نشود؛ زیرا در غیر این صورت، نتیجه عکس به همراه خواهد داشت و کاربران بسیاری را از دست خواهید داد.
هنگام طراحی پوش نوتیفیکیشن‌ها به ارتقای تجربه کاربری نیز توجه داشته باشید و تنها با اهداف تبلیغاتی، پوش نوتیفیکیشن ارسال نکنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *