مزیت های مهم و اصلی در پوش نوتیفیکیشن
امروزه روش های مختلفی برای بازاریابی دیجیتال وجود دارد که هرکدام ویژگی های خاصی را دارا می باشد . امروزه SMS ، ایمیل و پوش نوتیفیکشن از متداول ترین روش های بازاریابی به شمار می رود . در اینجا به یک سری از ویژگی های پوش نوتیفیکیشن می پردازیم .
- دسترسی به کاربران هدف یا مخاطبان : کاربر با نصب اپلیکیشن یک سری دسترسی به اپ می دهد ، مانند دسترسی به موقیت مکانی کاربر ؛ در این حالت می توانیم با توجه به موقعیت مکانی کاربر برای او پوش نوتیف ارسال کنیم .
- افزایش بازگشت کاربر به سایت یا برنامه : با بازگشت کاربر به اپ یا سایت می توان رفتار کاربر را تحلیل کرد . کاربر با دیدن پوش نوتیف ممکن است به سایت یا اپلیکیشن شما باز گردد .
- افزایش نرخ باز شدن پیام ها : نرخ باز شدن پوش نوتیف از ایمیل یا پیامک بالاتر بوده زیرا ممکن است کاربران با تاخیر زیاد ایمیل خود را چک کنند یا به دلیل ارسال پیامک های تبلیغاتی زیاد ، پیامک های خود را غیرفعال کرده باشند . به همین دلیل درصد دیده شدن پوش نوتیف بالاتر از بقیه می باشد
- بالاتر رفتن نرخ تبدیل : پوش نوتیف نه تنها باعث بالاتر رفتن نرخ بازگشت می شود همچنین نرخ تبدیل را نیز بالا می برد . به عنوان مثال در نوتیف دریافتی کد تخفیفی را می بینند و با آن اقدام به خرید محصول نیز می کنند .
- افزایش تعامل کاربر در اپلیکیشن : به عنوان مثال می توانید پوش نوتیفی برای کاربر ارسال کنید و محتوای آن را لینک نسخه جدید برنامه قرار دهید در این صورت پوش نوتیف هما چیزی است که کاربر به آن نیاز دارد.
- هزینه کمتر : هزینه پوش نوتیفیکیشن از ایمیل و پیامک کمتر بوده و در بعضی مواقع رایگان هم میباشد . سازندگان اپلیکیشن های داخلی و خارجی اغلب قابلیت پوش نوتیف را قرار می دهند و در ای صورت پوش نوتیف رایگان می شود.
- امکان شخصی سازی پیشرفته : هدف ارسال پوش نوتیف این است که کاربر عملی را که مد نظر تبلیغ کننده است انجام دهد . با این مدل از تبلیغات ، تبلیغ کنندگان می توانند محتواهای مختلف را تست کنند و با تغیرات کوچک و متنوع به این نتیجه برسند که بهترین روش برای جلب توجه کاربر هدف چیست .
- ارائه پیشنهاد برای انتخاب : شما می توانید اجازه ارسال پوش نوتیف را از مخاطبان خود سوال کنید و به کاربران حق انتخاب دهید .
- گرفتن سرنخ های بیشتر و با کیفیت بالاتر : بسیاری از کسب کار ها از میزان سرنخ پایین خود رنج میبرند زیرا کاربران اغلب تمایل به تکمیل اطلاعات شخصی خود نیستند . با پوش نوتیف نیازی به تکمیل اطلاعات شخصی نیست و فقط با زدن یک دکمه نوتیف شما بدون اطلاعات شخصی فرد برای او ارسال می شود .
- صرفه جویی در زمان : برای تهیه یک خبرنامه یا یک ایمیل زمان زیادی لازم است زیرا نوشتن متن و مقالات جذاب کار راحتی نمی باشد اما پوش نوتیفیکیشن این گونه نمی باشد و پیام ها کوتاه و مختصر است .
- حذف وابستگی به اپلیکیشن های تلفن همراه : بدون نیاز به سرمایه گذاری روی اپلیکیشن ها میتوان با کاربران در ارتباط بود تنها با وجود گوگل با کروم میتوان برای کاربران پوش نوتیف ارسال کرد .