مقالات

تفاوت پوش نوتیفیکیشن با ایمیل مارکتینگ ؛ کدام یک بهتر است؟

تفاوت پوش نوتیفیکیشن با ایمیل مارکتینگ ؛ کدام یک بهتر است ؟

در این مقاله راجع به تفاوت پوش نوتیفیکیشن با ایمیل مارکتینگ صحبت میکنیم.در دنیای امروز صاحبان کسب و کار برای اینکه کاربران را با خدمات خود آشنا کنند به سراغ تبلیغات دیجیتال می رود . کامپیوتر و موبایل دو ابزار ضروری برای تبلیغات به شمار می روند و بسیاری از همین کاربران موبایل ، مشتریان بالقوه برای صاحبان کسب و کار به شمار می روند . برند ها از پوش نوتیفیکیشن و ایمیل مارکتینگ استفاده میکنند .

تعریف پوش نوتیفیکیشن و ایمیل مارکتینگ

Email Marketing

پیشینه ایمیل مارکتینگ به سال 1978 زمانی که « پدر هرزنامه » ، گری تورک ، اولین کمپین ایمیل انبوه را ارسال کرد . اغلب در حال حاضر ایمیل های بازاریابی از طریق ابزارهایی مثل خدمات بازاریابی ایمیلی دریافت و ارسال می شود . برند ها برای افرادی می توانند تبلیغ ارسال کنند که کاربران آن ایمیل خود را در آنجا ثبت کرده باشند . محتوای ایمیل مارکتینگ به توجه به اهداف برند ها می تواند متفاوت باشد . مانند خبرنامه ، آفر های ویژه و … .

ایمیل مارکتینگ

Push Notification

پوش نوتیفیکیشن تقریبا 30 سال بعد از ایمیل در سال 2009 برای سیستم عامل IOS متولد شد . پوش نوتیف های تلفن همراه از یک اپ برای صفحه گوشی ها ارسال می شود . این نوتیف ها می تواند بنر ، متن ، گیف و … باشد . برای دریافت پوش نوتیف های یک وبسایت یا یک برند باید اجازه دسترسی اون سایت یا اپ را به نوتیف بدهید .

پوش نوتیفیکیشن

تفاوت پوش نوتیفیکیشن با ایمیل مارکتینگ

حال که با هر دو روش مدرن بازاریابی آشنا شدید بهتر است تفاوت های دو روش را باهم برسی کنیم:

  • طول محتوا

طول محتوا پوش نوتیف از ایمیل کوتاه و مختصر است . طول متن ایمیل ها اغلب با توجه به هدف سازنده متفاوت است و میتواند کوتاه یا بلند باشد . اما اغلب پوش نوتیف ها کمتر از 50کارکتر هستند .

  • لحن نگارش

در پوش نوتیف ها لحن نگارش صمیمانه تر از ایمیل است . زیرا کاربران در هرحالتی می توانند پوش نوتیف های خود را چک کنند اما اشخاص معمولا هر چند روز یکبار ایمیل خود را چک می کنند . البته این بدین معنا نیست که در ایمیل باید  لحن خشک و رسمی داشت . در پوش نوتیف ها باید اطلاعات اصلی و با ارزش را ارائه دهید .

  • آستانه تحمل برای پوش نوتیف کمتر است .

کاربران برای دریافت ایمیل صبر و تحمل بیشتری دارند و به ندرت پیش می آید که ایمیل خود را با دقت نخوانند و آن را نادید بگیرند . اما اکثر کاربران نسبت به پوش نوتیف تحمل کمتری دارند و اگر تعداد پوش نوتیف ها زیاد باشد یا در زمان بدی ارسال شود ممکن است کاربران نوتیف خود را خاموش کنند و اینگونه وادار کردن کاربران به فعال کردن مجدد نوتیف ها بسیار کار دشواری می باشد .

  • امکان تست A/B در پوش نوتیفیکیشن فراهم تر است .

این تست در پوش نوتیف به دلیل دارا بودن محتوای کمتر آسان تر است و با یک سری تغیرات کوچک میتوان سریع تر به نتیجه دست یافت .

تفاوت پوش نوتیفیکیشن با ایمیل مارکتینگ

و در پایان اینکه

پوش نوتیف ها برای تعامل فوری ، دسترسی سریع و ارتباطات کوتاه و هدفمند مزایای زیادی دارند . نوشتن پوش نوتیف ها هرچه کوتاه و جذاب تر باشد ، تاثیرگذاری آن بیشتر است .

به طور کلی باید هدف از کسب و کار خود را بسنجید و طبق آن از پوش نوتیف و ایمیل مارکتینگ استفاده کنید. اغلب برند ها از هر 2 روش برای بازاریابی خود استفاده می کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *