مقالات

تفاوت پوش نوتیفیکیشن با ایمیل مارکتینگ ؛ کدام یک بهتر است؟

تفاوت پوش نوتیفیکیشن با ایمیل مارکتینگ ؛ کدام یک بهتر است ؟

مشاوره رایگان

برای مشاوره رایگان با تیم کارشناسان پوش نوتیف، شماره موبایل خودتان را ثبت کنید.

 

در این مقاله راجع به تفاوت پوش نوتیفیکیشن با ایمیل مارکتینگ صحبت میکنیم.در دنیای امروز صاحبان کسب و کار برای اینکه کاربران را با خدمات خود آشنا کنند به سراغ تبلیغات دیجیتال می رود . کامپیوتر و موبایل دو ابزار ضروری برای تبلیغات به شمار می روند و بسیاری از همین کاربران موبایل ، مشتریان بالقوه برای صاحبان کسب و کار به شمار می روند . برند ها از پوش نوتیفیکیشن و ایمیل مارکتینگ استفاده میکنند .

تعریف پوش نوتیفیکیشن و ایمیل مارکتینگ

Email Marketing

پیشینه ایمیل مارکتینگ به سال 1978 زمانی که « پدر هرزنامه » ، گری تورک ، اولین کمپین ایمیل انبوه را ارسال کرد . اغلب در حال حاضر ایمیل های بازاریابی از طریق ابزارهایی مثل خدمات بازاریابی ایمیلی دریافت و ارسال می شود . برند ها برای افرادی می توانند تبلیغ ارسال کنند که کاربران آن ایمیل خود را در آنجا ثبت کرده باشند . محتوای ایمیل مارکتینگ به توجه به اهداف برند ها می تواند متفاوت باشد . مانند خبرنامه ، آفر های ویژه و … .

ایمیل مارکتینگ

Push Notification

پوش نوتیفیکیشن تقریبا 30 سال بعد از ایمیل در سال 2009 برای سیستم عامل IOS متولد شد . پوش نوتیف های تلفن همراه از یک اپ برای صفحه گوشی ها ارسال می شود . این نوتیف ها می تواند بنر ، متن ، گیف و … باشد . برای دریافت پوش نوتیف های یک وبسایت یا یک برند باید اجازه دسترسی اون سایت یا اپ را به نوتیف بدهید .

پوش نوتیفیکیشن

تفاوت پوش نوتیفیکیشن با ایمیل مارکتینگ

حال که با هر دو روش مدرن بازاریابی آشنا شدید بهتر است تفاوت های دو روش را باهم برسی کنیم:

  • طول محتوا

طول محتوا پوش نوتیف از ایمیل کوتاه و مختصر است . طول متن ایمیل ها اغلب با توجه به هدف سازنده متفاوت است و میتواند کوتاه یا بلند باشد . اما اغلب پوش نوتیف ها کمتر از 50کارکتر هستند .

  • لحن نگارش

در پوش نوتیف ها لحن نگارش صمیمانه تر از ایمیل است . زیرا کاربران در هرحالتی می توانند پوش نوتیف های خود را چک کنند اما اشخاص معمولا هر چند روز یکبار ایمیل خود را چک می کنند . البته این بدین معنا نیست که در ایمیل باید  لحن خشک و رسمی داشت . در پوش نوتیف ها باید اطلاعات اصلی و با ارزش را ارائه دهید .

  • آستانه تحمل برای پوش نوتیف کمتر است .

کاربران برای دریافت ایمیل صبر و تحمل بیشتری دارند و به ندرت پیش می آید که ایمیل خود را با دقت نخوانند و آن را نادید بگیرند . اما اکثر کاربران نسبت به پوش نوتیف تحمل کمتری دارند و اگر تعداد پوش نوتیف ها زیاد باشد یا در زمان بدی ارسال شود ممکن است کاربران نوتیف خود را خاموش کنند و اینگونه وادار کردن کاربران به فعال کردن مجدد نوتیف ها بسیار کار دشواری می باشد .

  • امکان تست A/B در پوش نوتیفیکیشن فراهم تر است .

این تست در پوش نوتیف به دلیل دارا بودن محتوای کمتر آسان تر است و با یک سری تغیرات کوچک میتوان سریع تر به نتیجه دست یافت .

تفاوت پوش نوتیفیکیشن با ایمیل مارکتینگ

و در پایان اینکه

پوش نوتیف ها برای تعامل فوری ، دسترسی سریع و ارتباطات کوتاه و هدفمند مزایای زیادی دارند . نوشتن پوش نوتیف ها هرچه کوتاه و جذاب تر باشد ، تاثیرگذاری آن بیشتر است .

به طور کلی باید هدف از کسب و کار خود را بسنجید و طبق آن از پوش نوتیف و ایمیل مارکتینگ استفاده کنید. اغلب برند ها از هر 2 روش برای بازاریابی خود استفاده می کنند .

مشاوره رایگان

برای مشاوره رایگان با تیم کارشناسان پوش نوتیف، شماره موبایل خودتان را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *