مقالات

ویژگی های یک نوتیفیکیشن خوب چیست؟

ویژگی های یک نوتیفیکیشن خوب چیست؟

مشاوره رایگان

برای مشاوره رایگان با تیم کارشناسان پوش نوتیف، شماره موبایل خودتان را ثبت کنید.

نوتیفیکیشن چیست ؟

نوتیفیکیشن در زبان فارسی به معنای اعلان است و منظور از این اعلان ها پیام هایی است که از طرف وبسایت ها و اپلیکیشن ها  و همچنین سیستم عامل ها روی تلفن همراه یا کامپیوتر دریافت می کنیم . این اعلان ها اغلب با اجازه شخص کاربر برای او ارسال می شود .

زمانی که وارد وب سایتی می شویم از همان ابتدا پیامی مبنی بر اجازه گرفتن از کاربر برای ارسال نوتیف برای او نمایش داده می شود و یا همچنین بعد از نصب یه سری اپلیکیشن ها پیامی با مضمون گرفتن یک سری دسترسی برای کاربر نماش داده می شود و بعد از قبول درخواست ها توسط کاربر برای او نوتیف ارسال می شود . این نوتیف ها می تواند کارایی های مختلفی داشته باشد مانند اطلاع رسانی ، تبلیغ و … .

نوتیفیکیشن چیست

ویژگی های یک نوتیف خوب

ویژگی های یک نوتیف خوب بسته به نوع کسب و کار متفاوت است و هر ویژگی ای که ما را به هدفمون از کسب و کار نزدیک کند برای ما مهم تر و بهتر است .

هر نوتیفیکیشن خوب باید از یک سری اصول و ویژگی پیروی کند که در ادامه به آن می پردازیم :

  • مختصر و مفید : کاربر نباید برای درک محتوای نوتیف مجبور به صرف زمان زیادی کند . نوتیف ها باید کوتاه و مخصر باشند تا دراولین لحظه برخورد کاربر با نوتیف بتواند مفهوم و منظور نوتیف را بفهمد .
  • واضح و قابل فهم : محتوای نوتیف نباید به گونه ای باشد که برای کاربر گنگ و نا مفهوم شود . مخاطب در قشر و سنی باید بتواند محتوای نوتیف را بفهمد و درک و تجزیه و تحلیل کند .
  • مرتبط و مناسب : نوتیف باید در زمان مناسب و در مورد مسائل مهم و مرتبط به فرد برای او ارسال شود. بدیهی است که ارسال مفاهیم نا مربوط در زمان نا مناسب باعث ایجاد حس ناراحتی و نارضایتی برای کاربر می شود .

ویژگی های نوتیفیکیشن

  • قابل اعتماد : برای دریافت اعتماد کاربر باید نوتیف را از منابع قابل اعتماد و معتبر ارسال کنیم تا بتوانیم مخاطب را جذب کنیم .
  • قابل عملکرد : نوتیف باید به کاربر اجازه یک سری عملیات را مثل بازکردن برنامه یا رفتن به یک صفحه خاص را ، دهد .
  • رایگان باشد : بهتر است کاربران برای دریافت نوتیف نیازمند صرف هزینه ای نباشند که به این ترتیب کاربران بیشتری را جذب وب سایت یا اپلیکیشن شما کند .
  • امکان شخصی سازی : نوتیف های ارسال بهتر است قابلیت دسته بندی باشد که با توجه به تفاوت کاربران نوتیف های متفاوت ارسال شود و بدین شکل جذب کاربر بیشتری داشته باشیم .
  • امکان ارزیابی : نوتیف های خوب باید بتوانند رفتار کاربران را برسی کنند به عنوان مثال به ما بهترین زمان برای بازکردن نوتیف را نشان دهد .
  • قابل توقف یا میوت شدن : کاربران باید بتوانند نوتیف ها را میوت یا متوقف کنند . درصورت عدم این قابلیت ممکن است کاربر عصبی شده و به کل از اپلیکیشن یا وب سایت شما خارج شود .
  • قابل اجرا : نوتیف های باید بتوانند در هر سه پلتفرم موبایل ، وبسایت و IOS قابل اجرا باشد .

نوتیف خوب

مشاوره رایگان

برای مشاوره رایگان با تیم کارشناسان پوش نوتیف، شماره موبایل خودتان را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *