مقالات

ویژگی های یک نوتیفیکیشن خوب چیست؟

ویژگی های یک نوتیفیکیشن خوب چیست؟

نوتیفیکیشن چیست ؟

نوتیفیکیشن در زبان فارسی به معنای اعلان است و منظور از این اعلان ها پیام هایی است که از طرف وبسایت ها و اپلیکیشن ها  و همچنین سیستم عامل ها روی تلفن همراه یا کامپیوتر دریافت می کنیم . این اعلان ها اغلب با اجازه شخص کاربر برای او ارسال می شود .

زمانی که وارد وب سایتی می شویم از همان ابتدا پیامی مبنی بر اجازه گرفتن از کاربر برای ارسال نوتیف برای او نمایش داده می شود و یا همچنین بعد از نصب یه سری اپلیکیشن ها پیامی با مضمون گرفتن یک سری دسترسی برای کاربر نماش داده می شود و بعد از قبول درخواست ها توسط کاربر برای او نوتیف ارسال می شود . این نوتیف ها می تواند کارایی های مختلفی داشته باشد مانند اطلاع رسانی ، تبلیغ و … .

نوتیفیکیشن چیست

ویژگی های یک نوتیف خوب

ویژگی های یک نوتیف خوب بسته به نوع کسب و کار متفاوت است و هر ویژگی ای که ما را به هدفمون از کسب و کار نزدیک کند برای ما مهم تر و بهتر است .

هر نوتیفیکیشن خوب باید از یک سری اصول و ویژگی پیروی کند که در ادامه به آن می پردازیم :

  • مختصر و مفید : کاربر نباید برای درک محتوای نوتیف مجبور به صرف زمان زیادی کند . نوتیف ها باید کوتاه و مخصر باشند تا دراولین لحظه برخورد کاربر با نوتیف بتواند مفهوم و منظور نوتیف را بفهمد .
  • واضح و قابل فهم : محتوای نوتیف نباید به گونه ای باشد که برای کاربر گنگ و نا مفهوم شود . مخاطب در قشر و سنی باید بتواند محتوای نوتیف را بفهمد و درک و تجزیه و تحلیل کند .
  • مرتبط و مناسب : نوتیف باید در زمان مناسب و در مورد مسائل مهم و مرتبط به فرد برای او ارسال شود. بدیهی است که ارسال مفاهیم نا مربوط در زمان نا مناسب باعث ایجاد حس ناراحتی و نارضایتی برای کاربر می شود .

ویژگی های نوتیفیکیشن

  • قابل اعتماد : برای دریافت اعتماد کاربر باید نوتیف را از منابع قابل اعتماد و معتبر ارسال کنیم تا بتوانیم مخاطب را جذب کنیم .
  • قابل عملکرد : نوتیف باید به کاربر اجازه یک سری عملیات را مثل بازکردن برنامه یا رفتن به یک صفحه خاص را ، دهد .
  • رایگان باشد : بهتر است کاربران برای دریافت نوتیف نیازمند صرف هزینه ای نباشند که به این ترتیب کاربران بیشتری را جذب وب سایت یا اپلیکیشن شما کند .
  • امکان شخصی سازی : نوتیف های ارسال بهتر است قابلیت دسته بندی باشد که با توجه به تفاوت کاربران نوتیف های متفاوت ارسال شود و بدین شکل جذب کاربر بیشتری داشته باشیم .
  • امکان ارزیابی : نوتیف های خوب باید بتوانند رفتار کاربران را برسی کنند به عنوان مثال به ما بهترین زمان برای بازکردن نوتیف را نشان دهد .
  • قابل توقف یا میوت شدن : کاربران باید بتوانند نوتیف ها را میوت یا متوقف کنند . درصورت عدم این قابلیت ممکن است کاربر عصبی شده و به کل از اپلیکیشن یا وب سایت شما خارج شود .
  • قابل اجرا : نوتیف های باید بتوانند در هر سه پلتفرم موبایل ، وبسایت و IOS قابل اجرا باشد .

نوتیف خوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *